Klaipėdos miesto herbas Klaipėdos miesto herbas
Klaipėdos Gedminų progimnazija
Savivaldybės biudžetinė įstaiga Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

Gedminų g. 3
Klaipėda LT-94167
Įmonės kodas: 190444130

Telefonai:
raštinės (8 46) 34 61 09,
faksas (8 46) 34 59 10
El. p. mokykla@gedminai.lt


Kur mus rasti?

Dalyvaujame projektuose:

Projekto „Informatika pradiniame ugdyme“ mokytojų stažuotė Suomijoje

2017 m. Ugdymo plėtotės centras ir Švietimo ir mokslo ministerija pakvietė Lietuvos mokyklas dalyvauti projekte „Informatika pradiniame ugdyme“ bei kurti naują informatinio ugdymo turinį pradinėse klasėse. Paraiškas pateikė 69 mokyklos, iš jų atrinkta 10, tarp kurių pateko mūsų progimnazijos komanda. Ją sudaro 6 asmenys: 4 pradinių klasių mokytojos D. Gaučytė, I. Sudeikienė, V. Gaidjurgienė, J. Jankutė, IT mokytojas G. Jonauskas ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui D. Stasiulienė.

Šių metų spalio 24-28 dienomis prof. Valentinos Dagienės iniciatyva mokyklų komandų atstovai (mūsų progimnazijos pradinių klasių mokytojos Daiva Gaučytė, Indra Sudeikienė ir Vilma Gaidjurgienė), Švietimo ir mokslo ministerijos vyr. specialistė Marytė Skakauskienė bei Ugdymo plėtotės centro komanda vyko į stažuotę Suomijoje pasisemti idėjų kaip integruoti IT pradiniame ugdyme, pasimokyti iš Suomijos kolegų, kad ir Lietuvos švietimo sistema būtų tarp geriausių. Kelionę padovanojo pasaulinė IT kompanija programinės įrangos tiekėja „Bentley Systems“. Vizitą kuravo visame pasaulyje garsūs Turku universiteto informatikos profesoriai Erkki Sutinen ir Mikko-Jussi Laakso. Jų dėka mokytojai gyvai stebėjo pamokas, susipažino su Suomijos švietimo sistema ir mokytojų rengimu darbui mokyklose, mokė naudotis ViLLE mokymosi aplinka. Visą stažuotės laiką mokytojams talkino doktorantas Einari Kurvinen.

Suomijoje ugdymas remiasi trimis lygiaverčiais komponentais – žiniomis, įgūdžių ir vertybių formavimu. Mokyklose nurodymų, kaip reikia mokyti vieną ar kitą temą, sudaryti pamokų scenarijus, kokią medžiagą pasirinkti beveik nėra. Yra nurodomas žinių lygis, susitarta, kokių įgūdžių ir vertybių mokiniai turi įgyti. Suomijoje mokytojo specialybė yra viena geidžiamiausių, į vieną vietą stoja maždaug 15 norinčiųjų studijuoti.

Turku mieste stebėjome pamokas keliose mokyklose. Mus sužavėjo, kad suomių mokyklos atviros visiems, administracijos ir tėvų pasitikėjimas mokytojais bei didelė pagarba jiems, abipusė laisvė, mokinių savarankiškumas ir atsakomybė už savo mokymosi rezultatus. Pastebėjome, kad neišpūsta mokymosi programa. Stebėjomės mokytojams paruošta metodinė medžiaga, puikiomis mokytojų knygomis su visais atsakymais, patarimais, papildoma medžiaga. Suomių vaikai ugdomi laikantis principo „Mažiau yra daugiau“. Čia svarbus mokymosi procesas ir galutinis rezultatas. Mokiniai pirmą kartą testuojami baigę 9 klases. Ypatingai gera mokyklų materialinė bazė. Puikios mokyklos erdvės, veiklos vyksta ne tik klasėse, bet ir koridoriuose. Užduotį atlikti mokiniai gali bet kurioje erdvėje. Visas pertraukas, bet kokiu oru, mokiniai praleidžia lauke, grįžę į patalpas nusiauna batus, kuriuos palieka už klasės durų. Pradinių klasių mokiniai (pradinis ugdymas 1-6 kl.) gauna nemokamus pietus bei visas mokymuisi reikalingas priemones.

Lankėmės Ateities technologijų centre. Čia prieš 12 metų buvo sukurta vizuali mokymosi aplinka ViLLE, kuri išaugo į modernią pasaulinę sistemą. Ja šiandien norėtų naudotis daugelis šalių. Turku universiteto doktorantas Einari Kurvinen netrukus atvyks į Klaipėdos Gedminų progimnaziją. Čia jis testuos mokinių žinias ir gebėjimus. Mūsų progimnazijos 3b klasės mokiniai 15 savaičių dirbs ViLLE mokymosi aplinkoje. Gauti rezultatai bus lyginami su kontrolinės klasės ir jų pačių rezultatais. Esant teigiamiems pokyčiams ViLLE mokymosi aplinka bus išversta į lietuvių kalbą ir įdiegta visose Lietuvos mokyklose, kurios norėtų ja naudotis.

Labai džiaugiamės, kad turime galimybę dalyvauti informatikos ugdymo turinio kūrimo procese ir tikimės teigiamų pokyčių Lietuvos švietimo sistemoje.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>