Lapkričio 18 d. į mokyklos aikštelę įriedėjo neįprastas autobusas. Tai elektra varomo miesto autobuso prototipas, kurio pagrindu ateityje gali būti gaminami serijiniai elektrobusai. Šį elektrobusą iš 1982-ųjų laidos ,,Škoda“ troleibuso sukūrė klaipėdiečių mokslininkų ir inžinierių komanda su užsienio specialistais.
Vienas iš svarbiausių uždavinių kūrėjams buvo sumažinti svorį. Konstruktorius-dizaineris M. Ščerbinskas sukūrė autobuso kėbulą iš aliuminio kompozito (medžiagos, naudojamos aviacijos pramonėje). Taip bendra transporto priemonės masė sumažėjo nuo 12,5 iki 8,8 tonos. Tuo pačiu įgyvendinta kita vizija – keleiviams pasiūlytas šviesus iš vidaus autobusas.
Dar viena teigiama savybė – ant šio kėbulo galima projektuoti įvairius vaizdus, pavyzdžiui, tiek iš lauko, tiek iš vidaus demonstruoti vaizdo reklamą ar kompozito plokštes apšviesti taip, kad autobusas keistų savo spalvą.
Įdomu tai, kad daugiau šviesos viduje užtikrinančio organinio stiklo plokštės (PMMA plastikas) prie rėmo pritvirtintos nepanaudojus nė vieno varžto – tik klijus.
Kitas originalus sprendimas – visas autobuso elektros dalies bei valdymo sistemas kūrusio Klaipėdos universiteto (KU) magistranto O. Lyano kūrinys. Tai – trys paprasti planšetiniai kompiuteriai, atstojantys įprastuose autobusuose daug vietos užimantį sudėtingą prietaisų skydelį.
Iš įprastų prietaisų liko du pedalai ir vairas su posūkių bei valytuvų svirtelėmis. O visos likusios funkcijos – šviesos prietaisai, durų atidarymas, rankinis stabdys, šildymo ir ventiliavimo įranga ir panašiai – valdoma sensorinių mygtukų paspaudimu ergonomiškai išdėstytose planšetėse.
Mūsų mokyklos 8-okams tai buvo puiki galimybė iš arti pamatyti šį mokslininkų komandos darbą. Tuo pačiu susipažinti su Klaipėdos universiteto Technologijų fakulteto studentais, kurie pristatė savo kurtus robotus (vienas jų Rubiko kubiką sudeda vos per 1,5 min.) ir pakvietė prisijungti prie ,,Robotikos akademijos“.
[nggallery id=301]
Leave a Reply