Lapkričio 26–29 d. Graikijoje vyko programos „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo sektoriaus mokyklų mainų partnerystės projekto „Historical treasures of Europe“ mokymo(si) veiklos, kuriose dalyvavo mokiniai bei mokytojai iš Slovakijos, Portugalijos, Italijos, Lietuvos ir, žinoma, Graikijos. Šaunios Gedminų progimnazijos komandos (Erika Ieva K., Rasa R., Viktorija G., Elzė J. (7b kl.), Lilija V. (7e kl.), direktorius A. Liaudanskas, direktoriaus pavaduotoja A. Jankauskienė, neformaliojo vaikų švietimo mokytojas P. Barzinskis) vardu, galiu drąsiai teigti, kad šios mokymo(si) veiklos buvo labai įdomios ir naudingos.
Taigi kodėl verta mokytis kitaip? Mes tikrai nemanėme, kad per vieną dieną galima išmokti net keturių šalių istoriją. Bet tai įmanoma: stebėjome partnerių mokyklų komandų įvairiomis formomis parengtus šalies istorijos pristatymus, vėliau noriai atsakinėjome į klausimus. Nuostabu, bet mes išties gerai atsakėme į pateiktus klausimus apie kitų šalių istoriją. Įdomūs pristatymai, gera nuotaika, draugų palaikymas, neformali aplinka – taip mokytis nepakartojama!
[ngg src=”galleries” ids=”552″ display=”basic_thumbnail”]
Jeigu Jūsų paklaustumėme, ar dažnai lankotės bibliotekoje, ar Jums tai patinka, dauguma turbūt atsakytų: „Gan retai, tik tuomet, kai reikia“. O mes bibliotekoje laiką praleidome labai turiningai. Apžiūrėję bibliotekos patalpas, mokėmės dirbti su internetiniu įrankiu „Kahoot!“, skirtu organizuoti apklausas, viktorinas ar diskusijas, po to dirbdami komandose parengėme viktorinos klausimus ir visi drauge labai aktyviai dalyvavome viktorinoje.
Nepaprastai įdomu buvo mokytis turtingos ir visai Europai svarbios Graikijos istorijos ne vartant vadovėlio lapus, o aplankant istorines vietas. Mikėnuose (Senovės Graikijos miestas šiaurės rytų Peloponese. II tūkstantmečio pr. m. e. antrojoje pusėje buvo Mikėnų kultūros centras) išvydome gynybinėmis sienomis apsupto Mikėnų rūmų komplekso griuvėsius, daug svarbių radinių – papuošalus, ginklus, indus ir kt. Neapsakomas jausmas pabuvoti antikiniame Epidauros teatre, kuris buvo pastatytas IV a. pr. Kr. Teatras per šimtmečius išliko nepaliestas, nes jį saugiai dengė daugiau kaip 6 metrai grunto. Dar šis teatras garsus savo ypatinga akustika – net menkiausias garsas girdisi pačiose paskutinėse žiūrovų (teatre telpa daugiau negu 13 000 žiūrovų) eilėse. Labai didelį įspūdį paliko ir Atėnų Akropolio kalva – populiariausia miesto vieta bei labiausiai žinoma visame pasaulyje. Propilėjai (vartai), Atėnės Nikės šventykla, Erechtėjonas, Herodo Atiko teatras, Partenonas (pats svarbiausias senovės Graikijos civilizacijos paminklas) – mes tai matėme ir galėjome pajausti tą ypatingą praeities dvelksmą. Žinias gilinome ir istorijos pamokoje apie antikinį teatrą, ir dalyvaudami kūrybinėse dirbtuvėse, kurdami tarptautinį šalių istorijos koliažą, ir varžydamiesi lobio paieškoje.
Koks gi mokymasis be veiklų apibendrinimo? Gal žodis „apibendrinimas“ skamba varginančiai ir nuobodžiai, tačiau tik ne šių mokymosi veiklų pabaigoje. Tai, ką per keturias mokymo(si) dienas išmokome, sužinojome, pažinome, patyrėme, palietė pačią širdį. Darbas, mokymasis, bendravimas anglų kalba, kultūrinis bei istorinis pažinimas, nauja patirtis mus praturtino. Kartais tiesiog reikia išeiti iš savo komforto zonos ir kilti virš debesų, kad patirtumėme tai, ką gyvenime visados prisiminsime!
Lilija Vibrytė, 7e kl.
Mokymo(si) veiklų akimirkos:
https://en.calameo.com/read/00473447318518d82f8b6
Šis projektas dalinai finansuojamas iš Europos Sąjungos „Erasmus+“ programos lėšų, remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis (pranešimas) atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už medžiagos turinį ir už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.
Leave a Reply