Warning: Constant WP_DEBUG already defined in /home/gedminai/domains/gedminai.lt/public_html/n/wp-config.php on line 90
Įspūdžiai iš Turkijos Klaipėda- Edremitas- Klaipėda | Gedminų progimnazija
Klaipėdos miesto herbas Klaipėdos miesto herbas
Klaipėdos Gedminų progimnazija
Savivaldybės biudžetinė įstaiga Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

Gedminų g. 3

Kur mus rasti?

Dalyvaujame projektuose:

Įspūdžiai iš Turkijos Klaipėda- Edremitas- Klaipėda

Mūsų kelionė į Turkiją prasidėjo 6.35 val. Klaipėdos traukinių stotyje. Keturi mokytojai ir keturi mokiniai nekantraudami važiavome į Vilniaus oro uostą, iš kurio turėjome išskristi į Frankfurtą. Kai kurie iš mūsų skrido pirmą kartą, todėl nė nežinojo, ko tikėtis. Frankfurte šešias valandas laukėme lėktuvo į Stambulą, tačiau laikas prabėgo gan greitai, nes visi kartu – mokytojai ir mokiniai – žaidėme stalo žaidimus. Stambule nusileidome antrą valandą  nakties,  apsimiegoję ir pavargę visi džiaugėmės įspūdžiais. Kelionė tęsėsi toliau – keltu kėlėmės iš Europos į Aziją per sąsiaurį, jungiantį Juodąją ir Viduržemio jūras. Edremite buvome ryte, ten visus (labai pavargusius) vaikus paskirstė į šeimas, o mokytojai išvažiavo į viešbutį.

Pirmadienį susirinkome mokykloje. Svečius šeimininkai pasitiko šokdami liaudies šokius ir vaišindami turkiškais saldumynais. Vėliau aprodė mokyklos zoologijos sodą (kuriame pamatėme balandžių, vištų, gaidžių ir ožkų), nuostabaus grožio sodą, alyvmedžių giraitę, futbolo, krepšinio, tinklinio aikštes ir pačią mokyklą, kuri labai didelė (keletą kartų vos nepasiklydome, bet, laimei, mums padėjo labai draugiški mokyklos mokiniai). Po pietų važiavome pas Edremito miesto merą. Ten mus pasveikino, įteikėme merui dovanų ir gavome jų patys. Vėliau vaikščiojome po miestą, gėrėjomės gan kukliomis, tačiau labai įdomiomis gatvelėmis, grožėjomės visur žydinčiomis rožėmis. Vėliau važiavome į Akajų, geriau susipažinome su iš kitų šalių atvykusiais mokiniais.

Antrąją vizito dieną susirinkome mokyklos bibliotekoje, ten paskirstėme, į kokias atviras  pamokas eisime. Apsilankėme muzikos, dailės, gimnastikos ir kūno kultūros pamokose. Po to aplankėme mokyklos muziejų, kur sužinojome, kad nedidelis muziejus mokyklos rūsiuose ketina plėstis iki 42 kambarių. Pavalgę pietus žiūrėjome įspūdingą ir įdomų turkų pasirodymą, jam pasibaigus- fotografavomės su mokyklos mokiniais.

Trečiadienį labai anksti ryte prasidėjo tikriausiai pati įdomiausia kelionė į Efesą (antikinį miestą). Važiuodami  aplankėme labai didelį Izmiro zoologijos sodą. Pakilome  į  Dvasios kalną, ant kurio gyveno šv. Marija. Nusileidę privažiavome Efeso griuvėsius, kur gidas labai įdomiai mums pasakojo apie šią vietą. Buvo labai įspūdinga vaikščioti ta pačia gatve, kaip ir senovėje gyvenę efesiečiai, visur tarsi sklandė senovės dvasia. Vėlai vakare grįžome į Edremitą.

Ketvirtadienis – paskutinė diena Turkijoje. Visi susirinkome mokyklos aktų salėje, kurioje vyko projekto  šalių partnerių liaudies pasakų pristatymai. Po puikaus renginio visi apsikeitėme dovanomis. Mokyklos bibliotekoje partnerių šalių delegacijos aptarė vizitą, būsimas projekto veiklas. Projekto koordinatorius Saulius Rudelis partnerius pakvietė  į lapkričio mėnesį Gedminų pagrindinėje mokykloje vyksiančią konferenciją „Tolerancijos mugė – 2012“.

Nuvykę  į Aivaliką, grožėjomės nuostabiu kraštovaizdžiu, buvome užsukę į turgų, kuriame prisipirkome suvenyrų. Grįžę į namus krovėmės lagaminus, ruošėmės kelionei. Vakare visi susirinkome mokyklos valgykloje – tai buvo atsisveikinimo vakaras. Visi smagiai šokome turkiškus šokius ir skanavome tradicinių turkiškų patiekalų. Po to, kad ir kaip liūdna,  turėjome atsisveikinti  – mums reikėjo skubėti į oro uostą. Verkė visi (išskyrus mokytojus ir kitus suaugusiuosius), nes žinojo, jog galimybių susitikti kada nors vėl – labai mažai. Ir vėl laukė ilga kelionė į oro uostą Stambule.

Penktadienį, kai tik privažiavome Stanbulo oro uostą, mokytojai mus skubiai pažadino.  Taip skubėjome, kad net kai kurie savo daiktus paliko autobuse. Greitai bėgome į patikrą, bet keliomis minutėmis pavėlavome, todėl mums išskristi neleido. Teko laukti kito lėktuvo net šešias  valandas. Stūmėme laiką kaip galėdami…  Lietuvoje buvome tik apie vidurnaktį, iš ten autobusiuku grįžome į labai pasiilgtą Klaipėdą.

Ši kelionė buvo nuostabi, nes turėjome galimybę iš arčiau pažinti kitos šalies kultūrą, pajausti tos šalies žmonių gyvenimo ritmą, pamatyti, kaip ir ko mokosi bendraamžiai, susirasti draugų.

Viktorija Klastaitytė (8d kl.), Gabrielius Pranulis (7a kl.)

[nggallery id=94]

Šis straipsnis (pranešimas) atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už medžiagos turinį ir už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą