Kovo 14 – 18 dienomis gedminiečių komanda (mokiniai K. Naglytė, J. Griščenkovaitė, G. Daniusevičiūtė, M. Smalakys, M. Galdikaitė, E. Assaf, direktorius A. Liaudanskas, direktoriaus pavaduotoja ugdymui D. Stasiulienė ir mokytojai V. Aliubavičienė bei G. Jonauskas) dalyvavo projekto Erasmus+(KA 2) tarpmokyklinės strateginės partnerystės projekto “We are the world, we are the children” mokymosi veikloje Zagrebo mokykloje Osnova škola Jure Kaštelana (Kroatijoje). Mobilumo įspūdžius neabejotinai apibūdintume taip: svetingi ir šilti žmonės, draugiška aplinka mokykloje, kerinti gamta, turtingas istorinis ir kultūrinis paveldas. Mokymosi veiklos metu mokiniai ir mokytojai aktyviai dalyvavo pamokose, kūrybinėse dirbtuvėse pasigamino ir išmargino tradicines kroatų širdeles, kūrė projekto žodyną, sportavo, šoko; mokytojai aptarė baigiamuosius projekto darbus. Netradicinių istorijos bei kultūros pamokų metu susipažinome su esminiais Kroatijos istorijos momentais, vaikščiodami po Zagrebo senamiestį gėrėjomės architektūra bei unikaliomis jos puošybos detalėmis, stebėjomės muziejų, galerijų gausa. Apsilankę Krapinos muziejuje ir šalia esančioje priešistorinėje neandertaliečių gyventoje vietovėje, pasijutome tarsi laiko mažinoje – pamatėme visą Žemės evoliucijos istoriją. Plitvico nacionalinis parkas sužavėjo savo unikaliu grožiu, neatsistebėjome gamtos didybe. Visų šalių komandos (Graikijos, Lietuvos, Kroatijos, Rumunijos, Turkijos) įvairiomis meno raiškos formomis pristatė paskutiniąsias vaikų sėkmės istorijas. Visus itin sužavėjo lietuvaičių pristatyta istorija apie Konstancijos Povilaikaitytės išgelbėtą dvimetę žydaitę Avivą ir filmukas apie Turkijos jaunuolių pasiryžimą ginti savo šalies nepriklausomybę.
Komandos nariai visą savaitę mokydamiesi, kartu veikdami daugiakultūrinėje aplinkoje įtvirtino bendradarbiavimo, komunikavimo užsienio kalba, IT naudojimo įgūdžius, sustiprino teigiamas nuostatas istorijos, skirtingų kartų, įvairių socialinių grupių atžvilgiu.
Projekto mokymosi veiklos suteikė naujų idėjų mūsų mokytojams, sustiprino pasiryžimą įveikti naujus iššūkius, mokiniai dar kartą įsitikino, kad kosmopolitiška asmenybė turi žymiai daugiau galimybių ateityje.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daiva Stasiulienė
We are the world, we are the children“, kuriame dalyvauja ugdymo įstaigos iš 5 šalių, yra finansuojamas iš Europos Sąjungos Erasmus+ programos lėšų. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už medžiagos turinį ir už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.
Leave a Reply