Warning: Constant WP_DEBUG already defined in /home/gedminai/domains/gedminai.lt/public_html/n/wp-config.php on line 90
KELIONĖ Į ALSUNGĄ LATVIJOJE PAŽENKLINTA BROLIŠKOS MEILĖS GALIA | Gedminų progimnazija
Klaipėdos miesto herbas Klaipėdos miesto herbas
Klaipėdos Gedminų progimnazija
Savivaldybės biudžetinė įstaiga Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

Gedminų g. 3
Klaipėda LT-94167
Įmonės kodas: 190444130

Telefonai:
raštinės (8 46) 34 61 09,
El. p. mokykla@gedminai.lt


Kur mus rasti?

Dalyvaujame projektuose:
















KELIONĖ Į ALSUNGĄ LATVIJOJE PAŽENKLINTA BROLIŠKOS MEILĖS GALIA

Kovo 17 – 22 dienomis mūsų mokyklos komanda viešėjo Alsungos vidurinėje mokykloje, kur vyko Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės  projekto „The language of art“ darbo susitikimas.

Svečiuodamiesi Latvijoje supratome – ne vietovės dydis  lemia, ar apie tave žinos pasaulis. Svarbiausia yra puoselėti ir su pagarbia meile pristatyti savo krašto vertybes.  Tai įrodė nedidelio Latvijos miestelio Alsungos bendruomenė: kaip kumštis veikianti išvien visi kartu saugodami ir pristatydami atvykusiems  senąsias savo krašto tradicijas ir patirtį. Tai daro galingą įspūdį.

Pirmąją dieną apžiūrėjome Alsungos vidurinę, muzikos bei menų mokyklas – šios mokyklos įsikūrusios po vienu stogu ir glaudžiai tarpusavyje bendradarbiauja.  Džiaugėmės vaikų darželio jaukia atmosfera.  Meno dirbtuvėse kiekvienas pasigaminome  iš molio tradicinę latvių tautinio kostiumo detalę –  segę, siuvinėjome atvirutes, mokėmės užminkyti bei kepti duoną pagal visas senąsias tradicijas.  Neišdildomą įspūdį paliko Alsungos kraštotyros muziejus, apylinkių apžvalga – katalikiškoji bažnyčia, varpinė, senojo dvaro rūsiai.

[nggallery id=138]

 

Kitą dieną apsilankėme muzikos, šokio, dailės, anglų bei rusų kalbų, istorijos pamokose, kur mokiniai iš Lietuvos, Lenkijos, Rumunijos bei Turkijos turėjo galimybę pasimokyti kartu lu latvių mokiniais, o mokytojai – pasimokyti iš latvių kolegų. Mūsų mokyklos mokytojai Kristina Rudelienė  ir Anton Petrovskij kartu su rumunų, lenkų bei turkų mokytojais vedė atviras pamokas latvių moksleiviams ir pristatė mokymo metodus, kuriuos taiko savo pamokose. Po pamokų susėdę prie apvalaus diskusijų stalo projekto dalyviai aptarė stebėtas ir vestas pamokas, pasidžiaugė galimybe artimiau susipažinti su naujais mokymo metodais, pasidalinti savo patirtimi.

Vėliau visos šalys pristatė filmuotą medžiagą apie kuriamą spektaklį savo liaudies pasakos motyvais. Alsungos komanda spektaklį pagal latvių pasaką rodė gyvai scenoje ir susilaukė audringų aplodismentų. Po pasakų pristatymo, projekto dalyviai tarėsi dėl galutinio produkto parengimo – bendro DVD su projekto partnerių liaudies pasakomis.

Trečiadienį keliavome po Ventspilį – didmiestį (apie 42 tūkst. gyventojų) Latvijos šiaurės vakarinėje dalyje prie Baltijos jūros. Pavadinimas kilo nuo per miestą tekančios Ventos upės pavadinimo.

Ventspilis pirmą kartą kronikose paminėtas 1290 metais, ten įkūrus Livonijos ordino pilį, kurią mes ir aplankėme. Dar teko pabuvoti Rusijos caro priespaudos laikų senojoje mokykloje – muziejuje ir įsijausti į tų laikų pamokos dvasią: aktorė „mokytoja“ įtaigiai vedė pamoką, komentavo merginų ir vaikinų išvaizdą, elgesį, kaip tai buvo priimta anais laikais, rašėme grifelinėse lentelėse su grifeliu. Visų šalių moksleiviai po pamokos šypsojosi: „Kaip gerai, kad šių laikų mokytojai ir jų reikalavimai nebe tokie griežti“.

2002 m. Ventspiliui prisijungus prie tarptautinės meno programos Karvių paradas (ang. Cow parade), visame mieste viešose erdvėse buvo pastatytos 25 naujai sukurtos karvių skulptūros. Žymiausios iki šiol stovi miesto aikštėse bei prieplaukoje. Kur tik pažiūrėtum – visur galėjai išvysti vis kitokią karvės skulptūrą.

Mokėmės pažinti žvaigždynus ir svajojome užvertę galvas į dangų pačiame moderniausiame pabaltyje Planetariume.

Ketvirtadienį  mokytoja Vilhelmina Paniuškienė organizavo ir su projekte dalyvaujančiais moksleiviais pakvietė į meno dirbtuves – seminarą. Vaikai galėjo išbandyti save teatrinėje raiškoje, mokytojai pasisemti patirties, kaip teatrinio ugdymo metodika gali padėti lavinti kūrybiškumą.

Į savo meno dirbtuves pakvietė ir turkų mokytojas, kur demonstravo darbo grupėse „Karuselės“ metodą. Rezultatas – įvairiomis meno formomis pristatyti metų laikai. Į savo kūrybines dirbtuves projekto dalyvius taip pat sukvietė Lenkijos bei Rumunijos mokytojai.

Po kūrybinių dirbtuvių mokytojai sėdo prie apskrito stalo aptarti ir įvertinti susitikimą Latvijoje, buvo susitarta dėl darbų, kuriuos reikia atlikti iki susitikimo Lenkijoje. Taip pat buvo tariamasi dėl galutinio projekto vertinimo ir įsivertinimo, dėl ruošiamos knygos publikavimo.

Laikas prabėgo nejučia – nuolat dalyvavome įvairiaspalviuose renginiuose, mus supo šilti ir draugiški žmonės. Ketvirtadienio vakaras skirtas atsisveikinimui, tolimesnių planų aptarimui, atminimo dovanėlių įteikimui ir draugystės tiltų tiesimui.

 

Veikla buvo finansuota iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

 Straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos Komisija negali būti laikomi atsakingais už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą.

Straipsnio autoriai: lietuvių kalbos vyr. mokytoja Vilhelmina Paniuškienė,

projekto koordinatorius Saulius Rudelis

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.