Klaipėdos miesto herbas Klaipėdos miesto herbas
Klaipėdos Gedminų progimnazija
Savivaldybės biudžetinė įstaiga Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

Gedminų g. 3
Klaipėda LT-94167
Įmonės kodas: 190444130

Telefonai:
raštinės (8 46) 34 61 09,
faksas (8 46) 34 59 10
El. p. mokykla@gedminai.lt


Kur mus rasti?

Dalyvaujame projektuose:














Jeigu mokytis, tai tik iš geriausiųjų!

Tarptautinio Erasmus+ projekto „Mokau(si) kitaip!?” Nr. 2014-1-LT01-KA101-000310  komanda nusprendė – „Geriausi mokosi iš geriausių“. Informacinių technologijų mokytojas Gediminas Jonauskas ir mokyklos direktorius Aurelijus Liaudanskas patraukė į Suomiją, Joensuu semtis patirties ir parsivežti idėjų. Tai nedidelis miestelis  maždaug 450 kilometrų į šiaurės rytus nuo Helsinkio, Šiaurės Karelijos sostinė. Mokykloje, kurioje vyko seminaras, buvo baigiamas kapitalinis remontas… Mokytojai iš 8 europos valstybių dalyvaudami seminaruose,  kūrybinėse maisto gaminino dirbtuvėse, lankydami mokyklas, muziejus, profesinio rengimo centrus sėmėsi idėjų, ką galima būtų pritaikyti savo šalyse, savo mieste, savo mokykloje.
Kuo ypatinga Suomijos švietimo sistema, aukštais tarptautinių testų rezultatais atkreipusi viso pasaulio edukologų ir švietimu besirūpinančių politikų dėmesį ir žavinti daugelį šalių? Esminiai pokyčiai Suomijos švietimo sistemoje prasidėjo prieš keturis dešimtmečius, jai tapus svarbiausia ekonominio plano dalimi. „Įvertinę savo nacionalinį turtą supratome, kad neturime ypatingų gamtinių išteklių, kurių dėka šalis galėtų atsigauti. Suomijos vertybė yra patys suomiai, į kurių protus ir stengiamasi investuoti,“ –  Mr. Esa Räty, kuris mus lydėjo viso vizito Suomijoje metu.

Didelis dėmesys skiriamas švietimo įstaigų ugdymo aplinkos įrengimui. Planuodami naujus mokyklų pastatus architektai bendradarbiauja su verslininkais ir pedagogais. Šiuo metu pradėta vykdyti vyriausybės programa ikimokyklinių įstaigų įrengimui ir aprūpinimui. Manoma, kad ugdymo aplinka taip pat turi reikšmingą įtaką mokinių pasiekimams.

Pagrindiniai švietimo įstaigų projektų kriterijai: lankstumas ir įvairumas (pritaikymas įvairioms reikmėms), atvirumas. Būdinga centrinė erdvė pastato viduje bendrai veiklai. Šiuolaikiniuose pastatų projektuose svarbu ne mokymosi klasės, o mokymosi peizažai, t.y. transformuojamos, pertvarkomos erdvės, labai mažai skiriančiųjų sienų. Mokymasis vyksta namuose, bibliotekose, internete… Tad linkstama galvoti apie mokyklą kaip tinklą (metro metafora), šalia kurios yra biblioteka, baseinas, sporto kompleksas ir pan. Akcentuojamas paprastumas ir praktiškumas.
Kažkada vienas žymus rašytojas yra pasakęs: „Paprastumas yra didžiausia gudrybė“. Gal tai dar viena paslaptis, skatinanti visus atidžiai įsižiūrėti į Suomijos švietimo sistemą. Paprastumas visame kame: strategijoje, bendravime, ugdyme, planavime, vertinime, tvarkos palaikyme, dienos režime ir t. t. Jokios vaidybos, kaukių, perdėto dėmesio. Suomijoje nacionalinis ugdymo turinys yra tarsi gairės, tačiau pedagogai turi laisvę rinktis ir dirbti savitai. Jie žino, kokių rezultatų iš jų tikimasi, o kaip juos pasieks, priklauso nuo paties pedagogo kūrybingumo, kritinio mąstymo ir originalių idėjų.
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis (pranešimas) atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už medžiagos turinį ir už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.