Tarptautinio Erasmus+ projekto „Mokau(si) kitaip!?” Nr. 2014-1-LT01-KA101-000310 komanda nusprendė – „Geriausi mokosi iš geriausių”. Informacinių technologijų mokytojas Gediminas Jonauskas ir mokyklos direktorius Aurelijus Liaudanskas patraukė į Suomiją, Joensuu semtis patirties ir parsivežti idėjų. Tai nedidelis miestelis maždaug 450 kilometrų į šiaurės rytus nuo Helsinkio, Šiaurės Karelijos sostinė. Mokykloje, kurioje vyko seminaras, buvo baigiamas kapitalinis remontas… Mokytojai iš 8 europos valstybių dalyvaudami seminaruose, kūrybinėse maisto gaminino dirbtuvėse, lankydami mokyklas, muziejus, profesinio rengimo centrus sėmėsi idėjų, ką galima būtų pritaikyti savo šalyse, savo mieste, savo mokykloje.
Kuo ypatinga Suomijos švietimo sistema, aukštais tarptautinių testų rezultatais atkreipusi viso pasaulio edukologų ir švietimu besirūpinančių politikų dėmesį ir žavinti daugelį šalių? Esminiai pokyčiai Suomijos švietimo sistemoje prasidėjo prieš keturis dešimtmečius, jai tapus svarbiausia ekonominio plano dalimi. „Įvertinę savo nacionalinį turtą supratome, kad neturime ypatingų gamtinių išteklių, kurių dėka šalis galėtų atsigauti. Suomijos vertybė yra patys suomiai, į kurių protus ir stengiamasi investuoti,“ – Mr. Esa Räty, kuris mus lydėjo viso vizito Suomijoje metu.
Didelis dėmesys skiriamas švietimo įstaigų ugdymo aplinkos įrengimui. Planuodami naujus mokyklų pastatus architektai bendradarbiauja su verslininkais ir pedagogais. Šiuo metu pradėta vykdyti vyriausybės programa ikimokyklinių įstaigų įrengimui ir aprūpinimui. Manoma, kad ugdymo aplinka taip pat turi reikšmingą įtaką mokinių pasiekimams.
Leave a Reply