Š. m. spalio 2 – 4 dienomis dalyvavau eTwinning tarptautiniame seminare Suomijoje „Bendrųjų kompetencijų ugdymas dalyvaujant programoje eTwinning“, kuriame be mokytojų iš Lietuvos dalyvavo kolegos iš Estijos bei Suomijos.
Seminaro metu pristačiau savo vykdytą eTwinning projektą „e-cultural Kaleidoscope“. Seminaro dalyvius supažindinau su projekto vykdymo etapais, projekto metu naudotais IKT įrankiais, galutiniais projekto produktais bei rezultatais. Lektorė Elo Allemann iš Estijos pristatė grupių formavimo įrankį Team up, kuris padeda mokytojams sudaryti mokinių grupes, atsižvelgiant į jų interesus, gebėjimus ir poreikius bei organizuoti veiklas. Tai išties puikus įrankis, kurį aš jau naudoju savo darbe. Šio įrankio pagalba mokinių grupės taip pat gali palikti „karštas“ naujienas, t. y. trumpas, iki 1 minutės, ataskaitas mokytojui, ką šiuo metu grupė padarė, kas pasisekė arba ne, ką ketina toliau daryti.
Lektoriaus Edgars Bajaruns iš Latvijos pristatytus metodus bei veiklas taikysiu ir panaudosiu savo pamokose bei projektinėje veikloje, taip pat perteiksiu savo kolegoms mano vedamų seminarų metu. Nors jau ne kartą teko dalyvauti paskaitose ir seminaruose apie XXI amžiaus įgūdžius, tačiau pirmą kartą taip įdomiai bei vaizdžiai (smegenų šturmas, diskusijos, darbas srautais apsikeičiant idėjomis) teko įtvirtinti savo žinias bei įgūdžius, kurių metu netgi buvo sukurti nauji projektai. Dirbant komandose mezgėsi pirmieji kontaktai, kūrėme planus ir strategijas pirmiesiems projektams. Ir bendraujant neformalioje aplinkoje – keisdavomės idėjomis būsimoms pamokoms ar projektams. Kartu su kolegomis iš Suomijos bei Lietuvos sukurtą projektą „British culture“ įgyvendinsime dar šiais mokslo metais, siekdami įtraukti į jį partnerių iš kitų šalių bei kolegas iš savų mokyklų. Projekto metu mokysimės ir rinksim medžiagą apie britų papročius, liaudies šokius, tautinį kostiumą, kulinarinį paveldą, britų sportą, karališkąją šeimą. Surinktą medžiagą bus galima panaudoti anglų kalbos, šokio, istorijos, geografijos pamokose. Įgyvendinat projektus panaudosime įrankius (Powtoon, PicCollage, Tellegami, Animoto, Tiny Tap), kuriuos pristatė lektorė Staselė Riškienė iš Lietuvos. Projektas bus pristatys Twinspace erdvėje. Taip pat įdomu buvo sužinoti ir išbandyti Twinspace erdvėje veikiantį vaizdo konferencijos įrankį, kurį bus galima naudoti bendraujant ir bendradarbiaujant su projekto partneriais.
Suomijos Nacionalinės švietimo tarybos atstovas Leo Pahkin pristatė Suomijos švietimo sistemą, kuri nėra svajonė, kurios reikėtų siekti, bet pasimokyti tikrai yra ko. Daugiau apie Suomijos švietimo sistemą https://prezi.com/
Be abejo, kokia išvyka be kultūrinės programos? Porvo (suom. Porvoo) – miestas pietų Suomijoje, prie Suomių įlankos. Nutolęs apie 50 kilometrų į rytus nuo Helsinkio. Priklauso Ūsimos regionui. Porvo – antras pagal senumą Suomijos miestas, pritraukiantis turistus iš viso pasaulio. Dokumentuose Porvo miestas buvo paminėtas ankstyvame XIV amžiuje, ir gavo miesto teises apie 1380-uosius metus. 1721 metais buvo antras pagal dydį Suomijos miestas. Iki 1809 metų, kaip ir visa Suomija, priklausė Švedijai. Po 1809 metais vykusio Švedijos-Rusijos karo, kurį laimėjo Rusijos imperija, Porvo atsidūrė Rusijos imperijos sudėtyje kartu su visa Suomija. 1809 metais čia įvyko Porvo seimo posėdis, per kurį caras Aleksandras I paskelbė naują Suomijos konstituciją ir paskelbė autonominę Suomijos kunigaikštystę Rusijos imperijoje. Miestas – pilnas istorijos.
Dirbome daug ir intensyviai, bet laikas prabėgo nepastebimai. Dalyvavimas šiame seminare man suteikė galimybę mokytis bei tobulinti bendrąsias ir profesines kompetencijas, kurias panaudosiu savo pamokose bei vykdydamas projektinę veiklą.
Leave a Reply