Warning: Constant WP_DEBUG already defined in /home/gedminai/domains/gedminai.lt/public_html/n/wp-config.php on line 90
Dalyvaujame Comenius projekte “THE LANGUAGE OF ART” | Gedminų progimnazija
Klaipėdos miesto herbas Klaipėdos miesto herbas
Klaipėdos Gedminų progimnazija
Savivaldybės biudžetinė įstaiga Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

Gedminų g. 3
Klaipėda LT-94167
Įmonės kodas: 190444130

Telefonai:
raštinės (8 46) 34 61 09,
El. p. mokykla@gedminai.lt


Kur mus rasti?

Dalyvaujame projektuose:
















Dalyvaujame Comenius projekte “THE LANGUAGE OF ART”

Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projektas
“THE LANGUAGE OF ART” (“MENO KALBA”)
Nr. LLP-COM-DP-2011-LT-00201

• Projektas yra finansuojamas iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas
• Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis (pranešimas) atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už medžiagos turinį ir už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą

Nuo 2011 metų rugsėjo Klaipėdos Gedminų pagrindinė mokykla dalyvauja tarptautiniame Comenius daugiašalės partnerystės projekte „Meno kalba“ („The language of art“ ), kurį konkurso būdu finansuoja Švietimo mainų paramos fondas.
Šiam projektui įgyvendinti skirta 21000 eurų dotacija.

Projekto koordinatorius – choreografijos mokytojas ekspertas Saulius Rudelis.

Projekte dalyvauja 5 Europos šalių (Lietuvos, Turkijos, Lenkijos, Latvijos, Rumunijos) mokyklos:
Privati Ozcan pradinė mokykla ( Balikesir, Turkija)
„George Moroianu“ vidurinė mokykla ( Sacele, Rumunija )
Toszek pradinė mokykla (Toszek, Lenkija)
Alsungos vidurinė mokykla (Alsunga, Latvija)
Projekto koordinatorius – Gedminų pagrindinė mokykla (Klaipėda, Lietuva)

Projekto veikloje dalyvauja 10–14 metų mokiniai.

Projekto bendravimo kalba – anlgų kalba.

Projekto veiklos laikotarpis:
2011 m. rugpjūčio 1 d. – 2013 m. liepos 31 d.

Projekto „Meno kalba“ idėja – atskleisti ir suvokti savo ir šalių partnerių kultūrines vertybes, suprasti kultūrinius panašumus bei skirtumus.

Projekto „The language of art“ aprašymas

Pagrindiniai projekto tikslai – pagilinti anglų kalbos ir darbo su IT įgūdžius, išmokti bendrauti ir bendradarbiauti tarptautinėje komandoje bei įgyti pasitikėjimo savimi nepaisant etninių skirtumų. Mokiniai su projekto partneriais keisis surinkta medžiaga apie savo krašto kultūrinį paveldą, rengs parodas, kurių metu pristatys tautinių kostiumų nuotraukas ir piešinius. Dalyviai sudarys elektronines knygas, žodynus, lankstinukus, pristatančius etnines tradicijas, papročius, tradicinius patiekalus. Projekte susipins krašto tradicijos, šventės, istorija, šokis, muzika, užsienio kalbos, pilietiškumas. Visi mokiniai sukurs interneto dienoraštį ir svetainę, jie bendraus programa „Skype“, elektroniniu paštu. Kiekvienoje mokykloje partnerėje bus įrengtas stendas „Europos kampelis“, kuriame bus eksponuojama ir nuolat papildoma su projektu susijusi medžiaga.
Vizitų metu bus pristatoma savo krašto kultūra ir tradicijos. Projekto dalyviai, grįžę iš vizitų, savo mokyklos mokiniams perduos informaciją apie susitikimus ir visas veiklas, vykdytas kitose šalyse.
Kiekvienos projekto partnerės mokyklos mokiniai, vadovaujami mokytojų, paruoš vaidinimą liaudies pasakų motyvais gimtąja kalba. Vaidinimuose atsiskleis gimtojo krašto tradicijos, liaudies daina ir šokis. Visos projekto šalys partnerės išleis bendrą DVD, titruotą anglų kalba, išleis el. knygą apie papročius ir tradicijas, terminų žodyną anglų ir gimtosiomis šalių partnerių kalbomis.
Šio projekto metu bus ugdomos mokinių komunikavimo gimtąja bei užsienio kalbomis, skaitmeninio raštingumo bei kultūrinio sąmoningumo kompetencijos.


Europos kultūros turto pagrindas yra įvairovė. Ji sudaro visų mūsų bendrą paveldą ir yra mūsų vienybės pagrindas. Vienas iš pagrindinių mokyklos uždavinių – ugdyti žmogų, atsakingą už savo tautos, jos kultūros veidą ir integravimąsi į pasaulinę kultūrą. Bet šiuolaikiniai mokiniai, ypač paaugliai, yra atitrūkę nuo savo krašto kultūros bei istorijos pažinimo, kadangi populiariausia laisvalaikio praleidimo forma šiandien yra kompiuteris arba TV, kuri orientuota į šou programas. Mokyklose etnokultūros puoselėjimo programa vykdoma, nors gal ir ne taip entuziastingai, kaip norėtųsi.
Norėdami išsaugoti savo tautos etninės kultūros turtus, nusprendėme įgyvendinti mūsų tarptautinį projektą. Mes tikime, kad domėjimasis savo krašto etnine kultūra, papročiais, istorija yra labai svarbi ir pageidautina veikla įvairaus amžiaus žmonėms.
Būtina iš kartos į kartą, iš lūpų į lūpas perduoti tradicijas ir liaudies amatus, parodyti jų natūralų gyvybingumą. Tik dirbantis ir kuriantis žmogus gali išlikti savo tautos patriotas, stiprus, savitas ir atsparus šou kultūros poveikiui.

PROJEKTO TIKSLAI IR STRATEGIJA

➢ praplėsti mokinių ir mokytojų žinias ir supratimą apie Europos kultūrų įvairovę ir vertingumą;
➢ plėtoti domėjimąsi kitų tautų etninėmis tradicijomis;
➢ skatinti toleranciją bei pagarbą kitoms tautoms ir kultūroms;
➢ gilinti žinias apie Europos šalių kultūrines vertybes, kalbų įvairovę;
➢ padėti mokiniams įgyti pagrindinių gyvenimo įgūdžių ir kompetencijų, reikalingų asmeniniam tobulėjimui tampant aktyviu Europos piliečiu;
➢ gerinti anglų kalbos ir IKT žinių lygį visose partnerių mokyklose;
➢ pasidalinti mokymo metodais, mokyklos valdymo patirtimi;
➢ skatinti bendrauti ir bendradarbiauti, kartu dirbti ir žaisti;
➢ atrasti šalių kultūrinius skirtumus ir panašumus;
➢ įtraukti vietos bendruomenę į projekto veiklą;
➢ siekiant projekto tikslų, plėtoti socialinius ir bendravimo įgūdžius.

Laukiami rezultatai:
Mokiniai:
• pagilins žinias apie kitas šalis bei tradicijas;
• pagerės kalbų mokymosi motyvacija;
• pradės labiau domėtis įvairiais dalykais, taps smalsesni;
• gerbs ir vertins kitas kultūras;
• įgis komandinio darbo įgūdžių;
• taps kūrybiškesni;
• išmoks surasti informaciją įvairiuose šaltiniuose;
• turės galimybę sustiprinti savo nacionalinį identitetą;
• pagerins IT naudojimo įgūdžius;
• galės pristatyti savo darbus mokyklai ir vietos bendruomenei.
Mokytojai:
• praplės savo pasaulėžiūrą, turės galimybę pabėgti nuo kasdienės rutinos;
• išmoks naujų mokymo metodų;
• bus motyvuoti mokytis kalbų;
• galės pasidalyti gerąja patirtimi;
• ugdysis užduočių sprendimo ir veiklos planavimo įgūdžius;
• įgis projektinio darbo įgūdžių;
• dažniau naudos IT;
• įgis ugdymo problemų sprendimo patirties;
• pagilins žinias apie kitas šalis bei tradicijas;
• sužinos apie partnerystėje dalyvaujančių šalių švietimo sistemas;
• praplės asmeninių santykių ratą.
Tėvai:
• pradės artimiau bendradarbiauti su mokykla;
• supras kalbų mokymosi svarbą.

Komentarai nepriimami.