Klaipėdos miesto herbas Klaipėdos miesto herbas
Klaipėdos Gedminų progimnazija
Savivaldybės biudžetinė įstaiga Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

Gedminų g. 3
Klaipėda LT-94167
Įmonės kodas: 190444130

Telefonai:
raštinės (8 46) 34 61 09,
El. p. mokykla@gedminai.lt


Kur mus rasti?

Dalyvaujame projektuose:
















„Meno kalba“ sako „Iki pasimatymo…“

   Gegužės 13-16 d.  Klaipėdos Gedminų  pagrindinėje mokykloje  svečiavosi mokytojų bei mokinių delegacijos iš Turkijos, Lenkijos, Latvijos ir Rumunijos. Šiomis dienomis vyko Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „The language of art“ paskutinis darbo susitikimas.

   Pirmąją vizito dieną svečiai mokykloje buvo sutikti lietuvių liaudies šokiu „Kepurinė“, mokyklos direktoriaus Aurelijaus Liaudansko ir projekto koordinatoriaus Sauliaus Rudelio sveikinimo žodžiais. Projekto dalyviai apžiūrėjo mokyklą, o ketvirtų klasių mokiniai kiekvieną delegaciją pasveikino „meno kalba“ – tos šalies daina ar šokiu, svečiams įteikė pačių pagamintas atminimo dovanėles. Po pietų projekte dalyvaujantys mokytojai rinkosi  prie apvalaus stalo pristatyti ir aptarti galutinius projekto produktus: Lietuvos atstovas Gediminas Jonauskas pristatė el.knygą apie papročius ir tradicijas bei projekto metu sukurtą el.žodyną, kompiuterinį žaidimą, sukurtą Scratch programavimo aplinkoje;  rumunė Gabriela Ivan pristatė Rumunijoje publikuotą el.knygos ir el.žodyno spausdintą variantą; projekto koordinatorius Saulius Rudelis pristatė internetinį žaidimą – viktoriną, sukurtą blubbr.tv aplinkoje, bei DVD su projekte dalyvaujančių šalių liaudies pasakomis.  Taip pat buvo tariamasi dėl projekto vertinimo ir įsivertinimo instrumentų, galutinio klausimyno paruošimo. Tuo metu  mokiniai dalyvavo diskusijoje – viktorinoje „Visi mes skirtingi, bet kartu ir panašūs“. Jaunieji projekto dalyviai  žaidė susipažinimo žaidimą, šalių komandos piešė plakatus, aktyviai atsakinėjo į viktorinos klausimus. Pasitikrinę, ką  sužinojo projekto metu apie šalis partneres, mokiniai savo gimtąja kalba rašė mintis apie projektą. Vėliau gausus būrys svečių ir gedminiečių susirinko aktų salėje, kur stebėjo muzikinę pasaką „Mes jūros vaikai“.

Antradienį Gedminų pagrindinės mokyklos mokytojai svečius pakvietė į  atviras anglų kalbos, muzikos, dailės, vokiečių kalbos, kūno kultūros, technologijų pamokas. Vėliau projekte dalyvaujančių šalių atstovai vedė technologijų, kūno kultūros, dailės, integruoto ugdymo pamokas.  Popiet  projekto dalyviai išvyko į Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Ugdymo ir kultūros departamento Švietimo skyrių, kur susipažino su Klaipėdos miesto švietimo sistema, bendravo su Švietimo skyriaus darbuotojais. Po susitikimo miesto savivaldybėje projekto dalyviai išvyko  į ekskursiją po Klaipėdą. Svečiai susipažino su  miesto istorija, įžymiausiomis vietomis, Klaipėdos simboliais, lankėsi Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje. Daugiafunkciniame navigaciniame treniruoklyje vyko edukacinė pamoka, kurios metu panorėję galėjo tapti laivo kapitonais, pajausti jūros stichiją.

Trečioji susitikimo diena buvo kupina įspūdžių – į mokyklą atvažiavo gausus būrys šokėjų, daininkų, muzikantų iš Latvijos Alsungos vidurinės mokyklos (projekto partnerės). Svečiai projekto dalyvius pakvietė į koncertą, džiugino nuotaikingais latvių liaudies šokiais bei dainomis. Po koncerto vėl vyko diskusijos prie apskrito stalo. Buvo pristatytas galutinis klausimynas projekte dalyvavusiems mokytojams, mokiniams bei tėvams, pateikta informacija dėl galutinės projekto ataskaitos, informacija dėl įgyvendinamo projekto  pasiektų rezultatų patalpinimo į projektų ir jų rezultatų duomenų bazę „European Shared Treasure“. Taip pat buvo susitarta dėl visų darbų užbaigimo galutinių terminų ir numatytas susitikimas Varšuvoje projekto įvertinimui bei aptarimui.

Popiet mokykloje vyko tarptautinė konferencija „Projektinė veikla – kelias į mokymo(si) sėkmę“. Projekte dalyvaujančių šalių atstovai ir Klaipėdos regiono mokytojai turėjo puikią galimybę pasidalyti patirtimi vykdant projektinę veiklą, pasisemti  idėjų tolimesnėms veikloms. Konferencijos metu mokiniai  buvo pakviesti į kūrybines dirbtuves: Žaidžiame tetrą“, „Muzikos garsai“, „Popieriaus paslaptys“,  „Malūnėlių iš mielinės tešlos gaminimas“, jie vaidino, išmoko groti netradiciniais instrumentais, iš popieriaus kūrė nuostabias gėles, iškepė gardžių mielinės tešlos malūnėlių.

Paskutiniąją vizito dieną svečiai ypač džiaugėsi: jie, lydimi žuvėdrų, persikėlė į Smiltynę ir autobusu  išvyko į ekskursiją po unikalų Lietuvos kampelį – Kuršių neriją. Projekto dalyviai aplankė  Raganų kalno medinių skulptūrų ekspoziciją Juodkrantėje, kormoranų koloniją, mirusias kopas, kurios saugo vieną liūdniausių Kuršių nerijos kaimų istorijų – čia buvo užpustyti net 4 Naglių kaimai, kurie ir dabar dunkso giliai po smėliu. Po to projekto partneriai  užkilo į Nidos svečių mėgstamą vietą, Parnidžio kopą, apžiūrėjo Saulės laikrodį, gėrėjosi kraštovaizdžio įvairove. Vėliau mokiniai bei mokytojai dalyvavo edukaciniame užsiėmime – gamino vėtrunges, unikalius šio miesto simbolius. Nors grįžę iš ekskursijos svečiai buvo kiek pavargę, tačiau linksmi rinkosi mokyklos aktų salėje, kurioje vyko atsisveikinimo vakaras. Projekto koordinatorius Saulius Rudelis, mokyklos direktorius Aurelijus Liaudanskas padėkojo visiems projekte dalyvavusiems mokiniams, jų tėveliams, mokytojams, projekto dalyviams įteikė sertifikatus, atminimo dovanas. Po nuotaikingos vakaro programos atėjo laikas atsisveiknti – šis projektas baigėsi, bet dalyviai vylėsi, kad susitiks kituose projektuose.

Dveji metai, dalyvaujant projekte, pralėkė labai greitai, susiradome draugų, bendraminčių, patyrėme nuostabių bendravimo akimirkų. Mokiniai išmoko vertinti ir suprasti šalių išskirtinumą, tobulino anglų kalbos žinias, ugdė kūrybiškumą, domėjosi kultūriniu paveldu.

 Veikla buvo finansuota iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

 Straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos Komisija negali būti laikomi atsakingais už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą.

 

Straipsnio autoriai: projekto koordinatorius Saulius Rudelis,

lietuvių kalbos mokytoja Asta Jankauskienė

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.